Klachtenregeling Strated Integriteit
Strated Integriteit is gehouden haar diensten en werkzaamheden naar beste weten en kunnen binnen de wettelijke kaders te verrichten. Desalniettemin kan het zo zijn dat u als opdrachtgever een klacht wenst in te dienen.
In een dergelijk geval dient u als opdrachtgever uw klacht binnen zes weken, te rekenen vanaf de datum waarop de gedraging waarover geklaagd wordt, heeft plaatsgevonden, schriftelijk en met redenen omkleed te melden aan Strated Integriteit. Bij gebreke waarvan het recht tot klagen vervalt.
Strated Integriteit maakt een onderscheid tussen klachten over (1) Kwaliteit van de diensten en (2) Werkzaamheden van Strated Integriteit en gedragingen van medewerkers Strated Integriteit. Voor beide klachtensoorten heeft Strated Integriteit een aparte klachtenregeling. Beide vindt u hieronder.
1. Klachtregeling kwaliteit van de diensten en werkzaamheden van Strated Integriteit
Uiteraard streven wij naar de hoogste klanttevredenheid en kwaliteit van onze dienstverlening. Desondanks kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. In dat geval verzoeken wij u meteen contact met ons op te nemen. Wij zullen er direct alles aan doen om uw klacht tot tevredenheid op te lossen. Mocht u desondanks (nog) ontevreden zijn dan verzoeken u uw klacht op de onderstaande wijze in te dienen. Wij zien uw klacht als een kans om onze dienstverlening te blijven verbeteren.
Indienen klacht
U kunt uw klacht op twee manieren indienen:
Strated Integriteit BV
Postbus 35002, 3005 DA Rotterdam, BOX E3001
Termijn
Zorg dat u uw klacht binnen zes weken na het ontstaan van de klacht bij ons indient. Klachten die niet binnen deze termijn worden ingediend, worden niet door ons in behandeling genomen.
Benodigde gegevens
Om uw klacht zo goed als mogelijk te kunnen behandelen vragen wij u in uw klacht de volgende informatie te vermelden:
Uw (bedrijfsnaam)naam, adres en het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent;
Een omschrijving van uw klacht;
De oplossing die u wenst;
Eventuele bijlagen om uw klacht te onderbouwen.
Afhandeling klacht
Wij nemen iedere klacht serieus en beoordelen iedere klacht zorgvuldig. Bij de afhandeling van uw klacht hanteren wij de volgende uitgangspunten:
Nadat wij uw klacht hebben ontvangen, ontvangt u binnen twee weken een ontvangstbevestiging;
Vervolgens ontvangt u uiterlijk binnen zes weken na ontvangst van uw klacht een schriftelijke inhoudelijke reactie op uw klacht;
In de inhoudelijke reactie vermelden wij – indien wij de klacht gegrond achten – hoe wij de klacht hebben opgelost of zullen oplossen. Uiteraard geschiedt de oplossing van klachten altijd in samenspraak met u;
Indien wij uw klacht niet gegrond acht, lichten wij dat in onze reactie toe.
2. Klachtregeling over gedragingen van Strated Integriteit en/of haar medewerkers
Strated Integriteit voert op jaarbasis vele fraude- en integriteitsonderzoeken uit en conform de privacy gedragscode en het gestelde in de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Onderdeel van het stelsel van waarborgen in de particuliere recherchebranche is een klacht- en beroepsmogelijkheid indien u meent dat in uw geval aanleiding is om aan te nemen dat niet conform het voornoemde is gewerkt.
Deze klachtregeling vindt u hieronder:
Artikel 1 Definities en reikwijdte
Deze regeling verstaat onder:
Artikel 2 Toepassingsgebied
Dit reglement is van toepassing op de behandeling van klachten over gedragingen van Strated Integriteit en haar medewerkers.
Artikel 3 Wijze van indienen
Artikel 4 Indieningstermijn
De termijn voor het indienen van een klaagschrift bedraagt zes weken, te rekenen vanaf de datum waarop de gedraging waarover geklaagd wordt heeft plaatsgevonden.
Artikel 5 Kosteloze behandeling
Aan de behandeling van een klaagschrift zijn geen kosten verbonden.
Artikel 6 Ontvangstbevestiging
De directeur zendt binnen twee weken na ontvangst van het klaagschrift een bevestiging van ontvangst.
Artikel 7 Ministerie van Justitie en Veiligheid
De directeur zendt binnen twee weken na ontvangst van de klacht een kopie van het klaagschrift aan de Dienst Justis van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.
Artikel 8 Mondelinge behandelingsprocedure
Artikel 9 Schriftelijke behandelingsprocedure
Artikel 10 Beslissing
De directeur beslist binnen zes weken na ontvangst van het klaagschrift op de klacht.
Artikel 11 Schriftelijke mededeling
De beslissing op de klacht wordt schriftelijk aan de klager meegedeeld.
Artikel 12 Mededeling inzake de beroepsprocedure
Binnen zes weken na ontvangst van de beslissing van de directeur van de particuliere beveiligingsorganisatie kan een beroepsschrift worden ingediend bij de Commissie van Beroep van de Nederlandse Veiligheidsbranche. De wijze van beroep is vastgelegd in het reglement van de Commissie van Beroep.